Därför måste kassan vara snabb i en webbshop

Jag håller på att köpa ihop min julklapp. Den blir väldigt idrotts/frilufts inspirerad, men det är väl sådan jag är.

Jag hade tänka att köpa en Petzl Tikka (eller liknande). Sedan snubblade jag över en liten godsak med 1000 lumen ljusstyrka och bra batteritid. Det första jag gör är att leta reviews och försöka hitta den på ebay eller liknande. Det lyckades ”sådär” så jag bestämde mig för att jag behöver en pannlampa och att tomten skulle komma med en sådan till mig.

Så tomten (läs jag) la en sådan i varukorgen. Och klickade på ”gå till kassan”. Wit or it. Waaaait fooor iiit. Waaaaaa. Jag tröttnade och började surfa på annat och insåg att det kanke fanns ett sätt att fästa mitt lasersvärd på pannlampsremmar jag hade liggande hemma. Efter lite enkel D.I.Y. så har jag nu en 1000 lumens lampa som fungerar som pannlampa utan att jag har hjälm på mig.

Wooop wooop!

Och XXL förlorade en kund som skulle köpa en vara för 1000 kr. Så se till att din varukorg/kassa fungerar bra, för annars förlorar du intäkter!

Men en liten rackare från Petzl är jag sugen på endå. Visst behöver jag en reservlampa? Visst?

 

Leave a Reply

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *